Ein "Flugschreiber" für besseres Lernen : "Learning Analytics": Digitale Daten für mehr Bildungserfolge nutzbar machen

  • Persönliches Feedback bei Vorlesungen mit Hunderten Studierenden erscheint bisher utopisch – auch nach dem Digitalisierungsschub in Corona-Zeiten. Tools aus dem Forschungsgebiet der »Learning Analytics« könnten künftig den Studierenden Rückmeldung geben und zugleich den Betreuern Hinweise liefern, wo noch Hilfestellung nötig ist.
  • So far, personal feedback in the case of lectures with hundreds of students still seems utopic – even after the digitalization boom in times of the coronavirus. Tools from the research field of »learning analytics« could in future give students feedback and at the same time provide their supervisors with clues about where help is still needed.

Download full text files

Export metadata

Metadaten
Author:Anja StörikoGND
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-551776
ISSN:0175-0992
Parent Title (German):Forschung Frankfurt : das Wissenschaftsmagazin
Title Additional (English):A "flight recorder" for better learning : "Learning analytics": making digital data usable for greater educational success
Publisher:Univ. Frankfurt, Campusservice
Place of publication:Frankfurt, M.
Document Type:Article
Language:German
Year of Completion:2020
Year of first Publication:2020
Publishing Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Release Date:2020/08/07
Volume:37
Issue:1
Page Number:5
First Page:54
Last Page:58
HeBIS-PPN:46952877X
Institutes:Zentrale Einrichtung / Präsidium
Dewey Decimal Classification:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Sammlungen:Universitätspublikationen
Zeitschriften / Jahresberichte:Forschung Frankfurt
:urn:nbn:de:hebis:30:3-49836
Licence (German):License LogoDeutsches Urheberrecht