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Identifying effect heterogeneity to improve the effiency of job creation schemes in Germany?

  • Previous empirical studies of job creation schemes in Germany have shown that the average effects for the participating individuals are negative. However, we find that this is not true for all strata of the population. Identifying individual characteristics that are responsible for the effect heterogeneity and using this information for a better allocation of individuals therefore bears some scope for improving programme efficiency. We present several stratification strategies and discuss the occurring effect heterogeneity. Our findings show that job creation schemes do neither harm nor improve the labour market chances for most of the groups. Exceptions are long-term unemployed men in West and long-term unemployed women in East and West Germany who benefit from participation in terms of higher employment rates. JEL: C13 , J68 , H43

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Verfasserangaben:Marco Caliendo, Reinhard HujerGND, Stephan L. ThomsenORCiDGND
URN:urn:nbn:de:hebis:30-22266
Titel des übergeordneten Werkes (Deutsch):Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung: Discussion paper ; No. [20]05,21 : Labour economics, human resources and social policy
Dokumentart:Arbeitspapier
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):23.11.2005
Jahr der Erstveröffentlichung:2005
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:23.11.2005
Freies Schlagwort / Tag:Active Labour Market Policy; Effect Heterogeneity; Efficient Allocation; Targeting
GND-Schlagwort:Deutschland; Evaluation; Arbeitsmarktpolitik
Quelle:ZEW Discussion Paper No. 05-21
HeBIS-PPN:197299520
Institute:Wirtschaftswissenschaften / Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Lizenz (Deutsch):License LogoDeutsches Urheberrecht