Nuevos registros de Hepáticas y Anthocerotófitas para Panamá

• Twenty eight hepatics and eight hornwort species are reported as new to Panama. Data on their habitat, local and general distribution and are included. One species, Cololejeunea panamensis G. Dauphin & Pócs is described as new to science. A new combination, Megaceros canaliculatus (Pagán) Shaw & Renzaglia, corr. et emend. J. C. Vill. & Salazar Allen, is proposed. Eight further hepatic records from the literature have been added. This raises the total number of hepatics reported from Panama to 325 species in 100 genera and 28 families.

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Verfasserangaben:Gregorio Dauphin L., Tamás Pocs, Juan Carlos Villarreal, Noris Salazar AllenORCiDGND
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Tropical bryology
Verlag:D. Quandt, Univ. Bonn, Nees Inst. für Biodiversität d. Pflanzen
Verlagsort:Bonn
Sprache:Spanisch
Jahr der Fertigstellung:2006
Jahr der Erstveröffentlichung:2006
Datum der Freischaltung:23.08.2013
Ausgabe / Heft:27
Bemerkung:
The layout of the electronic version of this contribution differs from the layout of the original version published in the printed volume.
DDC-Klassifikation:5 Naturwissenschaften und Mathematik / 58 Pflanzen (Botanik) / 580 Pflanzen (Botanik)
Sammlungen:Sammlung Biologie / Sondersammelgebiets-Volltexte
Zeitschriften / Jahresberichte:Tropical Bryology / Tropical Bryology, Volume 27 (2006)
Übergeordnete Einheit:urn:nbn:de:hebis:30:3-301609