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Ensino e avaliação de rendimento em alemão como língua estrangeira para falantes de dialeto

  • This paper discusses the assessment of German language learners in classes for beginners in a context gathering monolingual Portuguese speakers and bilingual speakers of Portuguese and Hunsrückisch, a German dialect derived from the contact of an immigration language and Portuguese. One of the challanges faced by the teachers of these heterogeneous classes is to assess learners’ classroom achievement once dialect speakers’ needs are considerably different from novice learners’. It is suggested that teachers make a compromise between the course objectives and the learners’ different proficiencies and needs to assess their language progress, incorporating and valuing students’ multicultural and experiential backgrounds.

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Verfasserangaben:Valesca T. Altenhofen, Margarete Schlatter
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-250398
URL:http://seer.ufrgs.br/contingentia/article/view/3869
ISSN:1980-7589
Titel des übergeordneten Werkes (Deutsch):Contingentia : Zeitschrift der Deutschen Abteilung in Zusammenarbeit mit der Post-Graduierung im Bereich Literatur- und Sprachwissenschaft der Bundesuniversität Porto Alegre (UFRGS)
Verlag:Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Instituto de Letras
Verlagsort:Porto Alegre
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Portugiesisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2007
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:26.06.2012
GND-Schlagwort:Fremdsprachenunterricht; Deutschunterricht; Brasilien; Mundartsprecher
Jahrgang:2
Ausgabe / Heft:2
Seitenzahl:10
Erste Seite:101
Letzte Seite:110
HeBIS-PPN:357404076
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 43 Deutsch, germanische Sprachen allgemein / 430 Germanische Sprachen; Deutsch
Sammlungen:Germanistik / GiNDok
Linguistik
BDSL-Klassifikation:02.00.00 Deutsche Sprachwissenschaft (in Auswahl) / BDSL-Klassifikation: 02.00.00 Deutsche Sprachwissenschaft > 02.11.00 Deutsche Mundarten
Linguistik-Klassifikation:Linguistik-Klassifikation: Zweitspracherwerb/Fremdspracherwerb / Second language acquisition/Foreign language acquisition
Linguistik-Klassifikation: Bilingualismus/Mehrsprachigkeit / Bilingualism/Multilingualism
Zeitschriften / Jahresberichte:Contingentia / Contingentia : Vol. 2, 2007 / Contingentia : Vol. 2 No. 2, 2007
Übergeordnete Einheit:urn:nbn:de:hebis:30:3-257891
Lizenz (Deutsch):License LogoDeutsches Urheberrecht