The history, policy and legacy of indigenous education in Norway and Japan, 1850-2016

  • The purpose of this work-in-progress research is to examine the effects and implications of education policy for the indigenous Ainu of Japan and the indigenous Sámi of Norway in the late 19th and 20th centuries, specifically focusing on their schooling experiences...

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Yoko Tanabe
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-430666
URL:https://bretterblog.wordpress.com/2017/03/12/afk-eupra-12
Parent Title (German):Bretterblog
Document Type:Report
Language:English
Date of Publication (online):2017/03/13
Date of first Publication:2017/03/12
Publishing Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Release Date:2017/03/13
Page Number:6
Note:
Die Beiträge der Autorinnen und Autoren auf dem Bretterblog stehen unter einer Creative Commons Namensnennung-NichtKommerziell-KeineBearbeitung 3.0 Unported Lizenz. Reposts sowie Zitate aus den Beiträgen sind nur bei Nennung des Namens der jeweiligen Autorin oder des jeweiligen Autors sowie bei Verlinkung des Originalposts zulässig.
HeBIS-PPN:401656217
Institutes:Gesellschaftswissenschaften / Gesellschaftswissenschaften
Dewey Decimal Classification:3 Sozialwissenschaften / 32 Politikwissenschaft / 320 Politikwissenschaft
Sammlungen:Universitätspublikationen
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Nicht kommerziell-Keine Bearbeitung 3.0