k-MED - vom lokalen Projekt zum e-Learning-Dienstleister

k-MED - from a local project to a service provider for eLearning

  • k-MED entwickelte sich von einem fachbezogenen Projekt im Jahr 1999 zu einem e-Learning-Dienstleister mit umfangreichen Lehr-Lernangeboten sowie einer technischen und organisatorischen Infrastruktur für Autoren und Nutzer. Es bietet heute – Mitte 2006 – 5000 Studierenden, v.a. der Humanmedizin, ca. 170 Lernkurse aus 16 medizinischen Fächern. Das Projekt umfasst erfahrenes Fachpersonal und nutzt eine eigene Online-Autorenumgebung sowie eine internetbasierte Lernplattform, deren Funktionalitäten in Abstimmung mit evaluierten Lehr- und Lern-Szenarien ständig weiter entwickelt werden. Die wichtigste Aufgabe ist die Vollversorgung von Bildungseinrichtungen, darunter vor allem medizinische Fakultäten, mit Lehr-Lern- und Kommunikationsinstrumenten. Aktuelle Informationen sind zu finden unter http://www.k-med.org.
  • k-MED evolved from a single medical subject project in 1999 to a provider of comprehensive technology, infrastructure and content for authors and learners. It currently offers about 170 courses covering 16 medical subjects. The k-MED community consists of medical authors and experts for technology, graphical and instructional design. It has its proprietary authoring tools and an internet based learning management system, both being continually improved corresponding to service experiences. k-MED aims at ongoing development as a service provider for educational institutions for undergraduate or continuing medical education. For further information see http://www.k-med.org.

Download full text files

Export metadata

Metadaten
Author:Richard Wagner, Dietmar Zenker, Christine Schäfer, Stefan Schneider
URN:urn:nbn:de:hebis:30-44811
URL:http://www.egms.de/en/journals/mibe/2006-2/mibe000032.shtml
ISSN:1860-9171
ISSN:1860-8779
Parent Title (German):GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie
Publisher:German Medical Science
Place of publication:Düsseldorf ; Köln
Document Type:Article
Language:German
Date of Publication (online):2007/06/08
Year of first Publication:2006
Publishing Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Release Date:2007/06/08
Tag:continuing medical education; distance learning; e-Learning; educational settings; educational technology; undergraduate medical education
Volume:2
Issue:3, Doc13
Page Number:8
First Page:1
Last Page:8
Note:
©2006 Wagner et.al.; licensee GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie. This is an Open Access article: verbatim copying and redistribution of this article is permitted in all media for any purpose, provided this notice is preserved with the article's original URL. Artikel online frei zugänglich unter http://www.egms.de/en/journals/mibe/2006-2/mibe000032.shtml
Source:GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 2006;2(3):Doc13. - vollst. unter: http://www.egms.de//en/journals/mibe/2006-2/mibe000032.shtml
HeBIS-PPN:188565760
Institutes:Medizin / Medizin
Dewey Decimal Classification:6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 61 Medizin und Gesundheit / 610 Medizin und Gesundheit
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Nicht kommerziell-Keine Bearbeitung 3.0