Mixed methods and triangulation in history education research: Introduction
- This special edition of HERJ (number 16.1) sprang from an international symposium in Salzburg, Austria on 11 and 12 May 2017, called Triangulation in History Education Research (H-Soz-Kult, 2019). It includes 12 articles on mixed-methods research and triangulation in history education research from seven different countries: Australia, Austria, Germany, the Netherlands, Portugal, Switzerland and the United Kingdom.
Verfasserangaben: | Roland Bernhard, Christoph Bramann, Christoph Kühberger |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:hebis:30:3-530856 |
DOI: | https://doi.org/10.18546/HERJ.16.1.01 |
ISSN: | 1472-9474 |
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch): | History education research journal |
Verlag: | UCL IOE Press |
Verlagsort: | [London] |
Dokumentart: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Jahr der Fertigstellung: | 2019 |
Datum der Erstveröffentlichung: | 01.04.2019 |
Veröffentlichende Institution: | Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg |
Datum der Freischaltung: | 04.03.2020 |
Jahrgang: | 16 |
Ausgabe / Heft: | 1 |
Seitenzahl: | 4 |
Erste Seite: | 1 |
Letzte Seite: | 4 |
Bemerkung: | This title is Open Access under the terms of the Creative Commons CC BY Version 4.0 license |
HeBIS-PPN: | 460959409 |
Institute: | Philosophie und Geschichtswissenschaften / Geschichtswissenschaften |
DDC-Klassifikation: | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung |
9 Geschichte und Geografie / 94 Geschichte Europas / 940 Geschichte Europas | |
Sammlungen: | Universitätspublikationen |
Lizenz (Deutsch): | Creative Commons - Namensnennung 4.0 |