The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.

A comparison of different APTT-reagents, heparin-sensitivity and detection of mild coagulopathies

Vergleich verschiedener APTT-Reagenzien, Heparin-Sensitivität und Empfindlichkeit gegenüber milden Koagulopathien

• The activated partial thromboplastin time (aPTT) is widely used to detect coagulation abnormalities or to monitor heparin treatment. Many commercial aPTT-reagents are available which contain different phospholipid reagents and activators. In the present study 3 aPTT-reagents (aPTT-D, Instrumentation Laboratory, Neothromtin, Behring, PTTa, Boehringer) were compared using a computerized centrifugal analyzer. One aPTT-reagent (Pathromtin, Behring) was tested on a semiautomated coagulometer. Instrument precision was evaluated using aPTT-D as reagent. Comparative tests were performed on plasma samples of 40 healthy donors, 3 patients with mild von Willebrand's disease (vWd), W patients with heaemophilia or subhaemophilia A, 1 patient with subhaemophilia A and vWd, 8 patients treated with subcutaneous injection of unfractionated heparin (UFH) and 14 patients treated with subcutaneous injection of a low molecular weight heparin (LMWH). aPTT-D was the most sensitive reagent to detect mild vWd while Pathromtin detected none of these defects. In patients with heamophilia A and subhaemophilia A aPTT-D, Neothromtin and PTTa detected the abnormality in nearly all tested samples while Pathromtin was less sensitive. Patients treated with subcutaneously applied UFH or LMWH often had a prolonged aPTTt especially when aPTT-D and Neothromtin were used as reagents.
  • Die aktivierte partielle Thromboplastinzeit (aPTT) wird zur Erkennung von Gerinnungsstörungen oder zum Monitoren einer Heparintherapie verwendet. Viele aPTT-Reagenzien stehen heutzutage zur Verfügung, die unterschiedliche Phospholipide und Aktivatoren enthalten. In dieser Studie wurden 3 aPTT-Reagenzien (aPTT-D, Instrumentation Laboratory; Neothromtin, Behringwerke; PTTa, Boehringer Mannheim) unter Verwendung eines Zentrifugalanalysators verglichen. Ein aPTTReagenz (Pathromtin, Behringwerke) wurde an einem halbautomatischen Kugelkoagulometer getestet. Die Präzision der Instrumente wurde mit Hilfe des aPTT-Reagenz bestimmt. Vergleichende Teste wurden mit Plasmaproben von 40 gesunden Spendern, 3 Patienten mit mildem von-Willebrand-Syndrom (vWS), 10 Patienten mit Hämophilie oder Subhämophilie A, 1 Patient mit Subhämophilie A und vWS, 8· Patienten nach subkutaner Gabe von unfraktioniertem Heparin (UFH) und 14 Patienten nach subkutaner Gabe von niedermolekularem Heparin (NMH) durchgeführt. aPTT-D war das sensitivste Reagenz in bezug auf das milde von-Willebrand-Syndrom, während Pathromtin am unempfindlichsten war. Bei Patienten mit Hämophilie A oder Subhämophilie A ließ sich mit Hilfe von aPTT-D, Neothromtin und PTTa die Gerinnungsstörung in nahezu allen Plasmaproben nachweisen, während Pathromtin wiederum weniger empfindlich war. Patienten, die mit subcutanen Gaben von UFH oder NMH behandelt worden waren, zeigten oft eine verlängerte aPTTf besonders, wenn aPTT-D und Neothromtin als Reagenzien verwendet wurden.

Author:Edelgard Lindhoff-LastORCiDGND, Hans Jürgen Krzywanek, Gerlinde Mosch, Klaus BreddinGND
DOI:https://doi.org/10.1515/labm.1992.16.12.423
Parent Title (German):Laboratoriumsmedizin
Publisher:Walter de Gruyter