Die mediale Inszenierung von Katastrophen als Krise der Jahrtausendwende

  • Despite the everyday presence of disasters in the media and a growing number of disaster movies made in Germany, there is only a small amount of disaster literature in contemporary German writing. This article aims to explore, how disasters are enacted in different ways in contemporary novels, film and media in German language by comparing Frank Schätzing’s beststeller “Der Schwarm”, Tomas Glavinic’s “Die Arbeit der Nacht” and the movie “Die Sturmflut.”

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Yasemin Dayıoğlu-Yücel
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-229572
ISBN:978-975-483-852-7
Parent Title (German):Globalisierte Germanistik: Sprache, Literatur, Kultur : Tagungsbeiträge ; XI. Türkischer Internationaler Germanistik-Kongress 20. - 22. Mai 2009, Izmir : Ege Üniver. Matbaasi, 2010, ISBN: 978-975-483-852-7, S. 60-70
Publisher:Ege Üniver. Matbaasi
Place of publication:Izmir
Document Type:Part of a Book
Language:German
Date of Publication (online):2011/10/19
Year of first Publication:2010
Publishing Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Release Date:2011/10/19
Tag:Die Sturmflut <Film>
GND Keyword:Katastrophe <Motiv>; Katastrophenfilm; Schätzing, Frank; Glavinic, Thomas / Die Arbeit der Nacht
Page Number:11
First Page:60
Last Page:70
HeBIS-PPN:312401809
Dewey Decimal Classification:8 Literatur / 83 Deutsche und verwandte Literaturen / 830 Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur
Sammlungen:Germanistik / GiNDok
CompaRe | Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft
BDSL-Klassifikation:19.00.00 1990 bis zur Gegenwart / BDSL-Klassifikation: 19.00.00 1990 bis zur Gegenwart >19.13.00 Zu einzelnen Autoren
03.00.00 Literaturwissenschaft / BDSL-Klassifikation: 03.00.00 Literaturwissenschaft > 03.15.00 Literatur und Medien
Licence (German):License LogoDeutsches Urheberrecht