• search hit 9 of 17
Back to Result List

De la productivité de l'erreur en contexte pédagogique 'kairos', abduction et poétique du cours

  • In this paper we shall examine how error can constitute an occasion of improving the context of learning. Taking error into account, trying to understand and follow the way that led the student to make it, the Professor betters his empathy. Hence, thanks to this mimicry, the Professor enters into the student's process of thinking and the poetics of the course becomes more inclusive. Turning error into "kairos", the course truly becomes a moment of collective individuation.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Thomas Vercruysse
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-474112
ISBN:978-3-8498-1249-2
ISSN:0179-3780
Parent Title (Multiple languages):Produktive Fehler, konstruktive Missverständnisse = Erreurs productives, malentendus constructifs, Colloquium Helveticum ; 46
Publisher:Aisthesis Verlag
Place of publication:Bielefeld
Editor:Thomas Hunkeler, Sophie Jaussi, Joëlle Légeret
Document Type:Part of a Book
Language:French
Date of Publication (online):2018/09/06
Year of first Publication:2017
Publishing Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Creating Corporation:Schweizerische Gesellschaft für Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft
Release Date:2018/09/21
GND Keyword:Lernen; Fehler; Lernpsychologie
Volume:2017
Page Number:12
First Page:145
Last Page:156
HeBIS-PPN:43731670X
Dewey Decimal Classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
8 Literatur / 80 Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft / 800 Literatur und Rhetorik
Sammlungen:CompaRe | Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft
CompaRe | Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft / Aisthesis Verlag
Zeitschriften / Jahresberichte:Colloquium Helveticum / Produktive Fehler, konstruktive Missverständnisse = Erreurs productives, malentendus constructifs (Colloquium Helveticum ; 46.2017)
:urn:nbn:de:hebis:30:3-473682
Licence (German):License LogoDeutsches Urheberrecht