Noch weit vom Mainstream entfernt : Geschlechterperspektiven im Verbraucherschutz

  • Geschlechtliche Gleichstellung ist eine Querschnittsaufgabe für alle Politikfelder, auch für Verbraucherpolitik. Aber warum sollten Geschlechterperspektiven im Verbraucherschutz berücksichtigt werden? In welcher Hinsicht sind sie relevant für eine geteilte Verantwortung?

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Metadaten
Author:Irmgard Schultz
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-232549
Parent Title (German):Ökologisches Wirtschaften
Publisher:ÖKOM
Place of publication:München
Document Type:Article
Language:German
Year of Completion:2003
Year of first Publication:2003
Publishing Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Release Date:2011/11/15
Volume:2003
Issue:3-4
Page Number:2
First Page:20
Last Page:21
Note:
(c) 2010 Authors; licensee IÖW and oekom verlag. This is an article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Non-Commercial No Derivates License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
HeBIS-PPN:284926884
Institutes:Angeschlossene und kooperierende Institutionen / Institut für sozial-ökologische Forschung (ISOE)
Dewey Decimal Classification:3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften
Sammlungen:Universitätspublikationen
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung, Nicht kommerziell, Keine Bearbeitung 2.0