Ein didaktischer Ansatz zu Robert Musils "Möglichkeits- und Wirklichkeitssinn" im universitären Unterricht

  • Considering the recent criticism of the competence-oriented concern of the PISA study, the present paper proposes a practical teaching concept that opposes the isolated practice of reading skills. In the era of Post-truth, this contribution presents a lesson plan for Robert Musils’s novel “The Man without Qualities”, which aims at promoting aesthetic sensibility in the university German courses for advanced levels.

Download full text files

Export metadata

Metadaten
Author:Claudia Spiridon-ŞerbuORCiDGND
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-650988
DOI:https://doi.org/10.2478/gb-2020-0017
ISSN:2247-4633
ISSN:1454-5144
Parent Title (German):Germanistische Beiträge
Publisher:Lehrstuhl für Germanistik an der Lucian-Blaga-Universität Sibiu/Hermannstadt
Place of publication:Sibiu / Hermannstadt
Document Type:Article
Language:German
Date of Publication (online):2020/08/05
Date of first Publication:2020/08/05
Publishing Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Release Date:2022/01/13
Tag:Literature in the German language courses; Robert Musil; aesthetic education
Volume:46
Page Number:14
First Page:333
Last Page:346
HeBIS-PPN:490074316
Dewey Decimal Classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
8 Literatur / 83 Deutsche und verwandte Literaturen / 830 Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur
Sammlungen:Germanistik / GiNDok
Zeitschriften / Jahresberichte:Germanistische Beiträge / Germanistische Beiträge 46.2020
:urn:nbn:de:hebis:30:3-650811
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Nicht kommerziell-Keine Bearbeitung 3.0