Ein didaktischer Ansatz zu Robert Musils "Möglichkeits- und Wirklichkeitssinn" im universitären Unterricht
- Considering the recent criticism of the competence-oriented concern of the PISA study, the present paper proposes a practical teaching concept that opposes the isolated practice of reading skills. In the era of Post-truth, this contribution presents a lesson plan for Robert Musils’s novel “The Man without Qualities”, which aims at promoting aesthetic sensibility in the university German courses for advanced levels.
Author: | Claudia Spiridon-ŞerbuORCiDGND |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:hebis:30:3-650988 |
DOI: | https://doi.org/10.2478/gb-2020-0017 |
ISSN: | 2247-4633 |
ISSN: | 1454-5144 |
Parent Title (German): | Germanistische Beiträge |
Publisher: | Lehrstuhl für Germanistik an der Lucian-Blaga-Universität Sibiu/Hermannstadt |
Place of publication: | Sibiu / Hermannstadt |
Document Type: | Article |
Language: | German |
Date of Publication (online): | 2020/08/05 |
Date of first Publication: | 2020/08/05 |
Publishing Institution: | Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg |
Release Date: | 2022/01/13 |
Tag: | Literature in the German language courses; Robert Musil; aesthetic education |
Volume: | 46 |
Page Number: | 14 |
First Page: | 333 |
Last Page: | 346 |
HeBIS-PPN: | 490074316 |
Dewey Decimal Classification: | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung |
8 Literatur / 83 Deutsche und verwandte Literaturen / 830 Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur | |
Sammlungen: | Germanistik / GiNDok |
Zeitschriften / Jahresberichte: | Germanistische Beiträge / Germanistische Beiträge 46.2020 |
: | urn:nbn:de:hebis:30:3-650811 |
Licence (German): | Creative Commons - Namensnennung-Nicht kommerziell-Keine Bearbeitung 3.0 |