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Ein Umzug beginnt mit der Zielbestimmung, gefolgt vom Auftrag an die Spedition, dem Einpacken des Umzugsguts, gefolgt vom Transport; am Ende das Auspacken. Eine logistische Kette, Güterbewegung darstellbar als Mobilitätsdiagramm. Doch Umziehen bedeutet mehr: Die räumliche Veränderung ist emotional zu bewerkstelligen – vom ersten Impuls bis zum Auspacken der letzten Kiste. Umziehen kann eine der fundamentalen Bewegungen im Leben sein, allerdings auch »a change in what goes on«.
Die Begegnung mit dem Nachbarn bleibt nahezu kommunikationsfrei, wenn man nur darauf achtet, dass die Zweige der Birke nicht über die Grenze zu ihm hinüberwachsen. Ist der Nachbar nicht mehr nur der Andere von nebenan und gegenüber, sondern tendenziell längst ein Fremder geworden? Haben Nachbarschaften wirklich ihren sozialen Verpflichtungscharakter weitgehend verloren? Der Kulturanthropologe begibt sich auf Spurensuche.
Background: This study sought to assess payer costs following cryoballoon or radiofrequency current (RFC) catheter ablation of paroxysmal atrial fibrillation in the randomized FIRE AND ICE trial.
Methods and Results: A trial period analysis of healthcare costs evaluated the impact of ablation modality (cryoballoon versus RFC) on differences in resource use and associated payer costs. Analyses were based on repeat interventions, rehospitalizations, and cardioversions during the trial, with unit costs based on 3 national healthcare systems (Germany [€], the United Kingdom [£], and the United States [Embedded Image]). Total payer costs were calculated by applying standard unit costs to hospital stays, using International Classification of Diseases, 10th Revision diagnoses and procedure codes that were mapped to country‐specific diagnosis‐related groups. Patients (N=750) randomized 1:1 to cryoballoon (n=374) or RFC (n=376) ablation were followed for a mean of 1.5 years. Resource use was lower in the cryoballoon than the RFC group (205 hospitalizations and/or interventions in 122 patients versus 268 events in 154 patients). The cost differences per patient in mean total payer costs during follow‐up were €640, £364, and Embedded Image925 in favor of cryoballoon ablation (P=0.012, 0.013, and 0.016, respectively). This resulted in trial period total cost savings of €245 000, £140 000, and Embedded Image355 000.
Conclusions: When compared with RFC ablation, cryoballoon ablation was associated with a reduction in resource use and payer costs. In all 3 national healthcare systems analyzed, this reduction resulted in substantial trial period cost savings, primarily attributable to fewer repeat ablations and a reduction in cardiovascular rehospitalizations with cryoballoon ablation.
Clinical Trial Registration: URL: http://www.clinicaltrials.gov. Identifier: NCT01490814.