• Treffer 1 von 533
Zurück zur Trefferliste

Judging a book by its cover? Investigating pre-service teacher’s stereotypes towards pupils with special educational needs

  • Highlights • Pre-service teachershave stereotypes towards pupils with autism, Down syndrome and dyslexia. • Pupils with Down syndrome, autism and dyslexia are associated with distinctive stereotypes. • These stereotypes can be classified in three resp. four different dimensions. Abstract Stereotypes about pupils with special educational needs are prevalent both in society and among pre- and in-service teachers. However, little is known about the specific stereotypes pre-service teachers associate with autistic pupils, pupils with Down syndrome, and pupils with dyslexia. We explored these in two studies. Study 1 (N=13) involved qualitative interviews to identify potential stereotype content. Study 2 (N=213) used these findings to create a questionnaire to quantify these stereotypes. We found distinct stereotypes associated with all three groups of pupils. For successful inclusion, teachers must recognize the uniqueness of each pupil, including those with different diagnoses.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Charlotte S. SchellORCiD, Charlotte Christine DignathORCiDGND, Hannah KleenORCiDGND, Nathalie JohnORCiD, Mareike KunterORCiDGND
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-829930
DOI:https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104526
ISSN:0742-051X
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Teaching and teacher education
Verlag:Elsevier
Verlagsort:Amsterdam
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):01.03.2024
Datum der Erstveröffentlichung:01.03.2024
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:15.03.2024
Freies Schlagwort / Tag:Autism; Down syndrome; Dyslexia; Inclusion; Pre-service teachers; Stereotypes
Jahrgang:142
Ausgabe / Heft:104526
Aufsatznummer:104526
Seitenzahl:15
Institute:Psychologie und Sportwissenschaften / Psychologie
Angeschlossene und kooperierende Institutionen / Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (DIPF)
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY - Namensnennung 4.0 International