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"Markets in the Making": zur Ethnographie alltäglicher Marktkonstruktionen in organisationalen Settings

  • Drawing on the example of a research project on the extension of the margins of the global agricultural market through the workings of agribusiness in Ghana, this paper explores what contribution ethnographic approaches can make to the study of quotidian market constructions in organizational settings. It demonstrates how ethnographies of marketization can be grasped conceptually, epistemologically and methodologically, as well as what practical and methodological challenges such a practice-oriented approach towards the everyday organization of markets might encounter. By doing so, the paper offers a methodological contribution to the interdisciplinary field of marketization studies. Moreover, this paper urges economic geographers to further harness the epistemological potential of ethnographic approaches.

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Verfasserangaben:Stefan Ouma
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-424788
DOI:https://doi.org/10.5194/gh-67-203-2012
ISSN:2194-8798
ISSN:1946-2014
Titel des übergeordneten Werkes (Deutsch):Geographica Helvetica
Verlag:Verband Geographie Schweiz
Verlagsort:Bern
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Deutsch
Datum der Veröffentlichung (online):12.12.2016
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:12.12.2016
Jahrgang:67
Seitenzahl:9
Erste Seite:203
Letzte Seite:211
Bemerkung:
© Author(s) 2012. This work is distributed under the Creative Commons Attribution 3.0 License.
HeBIS-PPN:424949334
Institute:Geowissenschaften / Geographie / Geographie
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 39 Bräuche, Etikette, Folklore / 390 Bräuche, Etikette, Folklore
9 Geschichte und Geografie / 91 Geografie, Reisen / 910 Geografie, Reisen
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - Namensnennung 3.0