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The nature of IT services from a management and IS research point of view

  • Theory building is not only underdeveloped in IT services management research, but in general in IS. Given the paradigm shift that comes from the development away from a networked economy towards a network economy, the lack of spending enough attention to theorizing in IS becomes even more obvious. In the light of other "megatrends" in IS research, such as the increasing professionalization and use of statistical methods and the exploitation of extremely large sets of data (often harvested from social media sites), we might lose interest in theorizing in the presence of the tremendous amount of available empirical data. In this position paper, the author advocates that services science researchers should focus on rigor and relevance in their research approaches.

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Verfasserangaben:Roman Beck
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-242675
URL:http://sprouts.aisnet.org/10-128
ISSN:1535-6078
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Sprouts : working papers on information environments, systems and organizations, 10.2010, Nr. 128
Verlag:Case Western Reserve Univ., Weatherhead School of Management , Information Systems Dep.
Verlagsort:Cleveland, Ohio
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Fertigstellung:2012
Jahr der Erstveröffentlichung:2010
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:11.05.2012
Freies Schlagwort / Tag:IT service management; network economy; theorizing in IS
Jahrgang:10
Ausgabe / Heft:128
Seitenzahl:5
Bemerkung:
Proceedings of SIGSVC Workshop
HeBIS-PPN:303213442
Institute:Wirtschaftswissenschaften / Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - Namensnennung, Nicht kommerziell, Keine Bearbeitung 2.0