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No acceptance without control

  • The thought of using Artificial Intelligence (AI) and algorithmic decisionmaking (ADM) processes in our daily lives makes many of us feel insecure. Most consumers see more risks than opportunities, an attitude brought about by the black-box nature of algorithms and AI. When an organisation or public authority makes a decision supported by an algorithm, one can feel that one is at the algorithm’s mercy, finding it incomprehensible. Widespread consumer distrust of AI and ADM processes will make it difficult to improve their societal acceptance and therefore make it challenging to apply them in the business sector and in policy-making. Without trust on the consumer side, there can be no progress.

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Metadaten
Verfasserangaben:Klaus Müller
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-510354
ISSN:2626-9597
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Whither artificial intelligence? Debating the policy challenges of the upcoming transformation ; 3
Verlag:Mercator Science-Policy Fellowship-Programme
Verlagsort:Frankfurt am Main
Dokumentart:Teil eines Buches (Kapitel)
Sprache:Englisch
Jahr der Fertigstellung:2018
Jahr der Erstveröffentlichung:2018
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:05.09.2019
Seitenzahl:6
Erste Seite:25
Letzte Seite:30
HeBIS-PPN:453727565
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Deutsch):License LogoDeutsches Urheberrecht