• Treffer 17 von 37
Zurück zur Trefferliste

Usings songs to teach aural comprehension in the intermediate-advanced foreign language classroom

  • In this article, we will present an aural comprehension development technique for intermediate-advanced students of Russian which aims at expanding comprehensible input through the use of song-poems. We will argue that learning can be enhanced by expanding Krashen's notion of i+1 to i+1,2,3,4... We will discuss how the prosodic and poetic structures of song lyrics make this type of input particularly effective in the second or foreign language classroom. We will also examine the merits of this approach from the standpoint of motivating students, reducing their classroom anxiety, and encouraging the use of effective language learning strategies. Finally, we illustrate in detail the application of this method in the first author's Russian language textbook based on the songs of Bulat Okudzhava.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Vladimir Tumanov, Jeff Tennant
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-364017
ISSN:0036-0252
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Russian language journal
Verlag:Univ.
Verlagsort:East Lansing, Mich.
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Fertigstellung:2000
Jahr der Erstveröffentlichung:2000
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:30.12.2014
GND-Schlagwort:Fremdsprachenunterricht; Hörverstehen; Lied
Jahrgang:54
Ausgabe / Heft:177-179
Seitenzahl:20
Erste Seite:13
Letzte Seite:33
HeBIS-PPN:367464829
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 49 Andere Sprachen / 490 Andere Sprachen
4 Sprache / 49 Andere Sprachen / 491 Ostindoeuropäische und keltische Sprachen
Sammlungen:Linguistik
Linguistik-Klassifikation:Linguistik-Klassifikation: Sprachdidaktik / Language teaching
Lizenz (Deutsch):License LogoDeutsches Urheberrecht