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We study D and DS mesons at finite temperature using an effective field theory based on chiral and heavy-quark spin-flavor symmetries within the imaginary-time formalism. Interactions with the light degrees of freedom are unitarized via a Bethe-Salpeter approach, and the D and self-energies are calculated self-consistently. We generate dynamically the e D∗0(2300)and Ds(2317)state, and study their possible identification as the chiral We study Dand Dsmesons at finite temperature using an effective field theory based on chiral and heavy-quark spin-flavor symmetries within the imaginary-time formalism. Interactions with the light degrees of freedom are unitarized via a Bethe-Salpeter approach, and the Dand Dsself-energies are calculated self-consistently. We generate dynamically the D∗0(2300)and Ds(2317)states, and study their possible identification as the chiral partners of the Dand Dsground states, respectively. We show the evolution of their masses and decay widths as functions of temperature, and provide an analysis of the chiral-symmetry restoration in the heavy-flavor sector below the transition temperature. In particular, we analyse the very special case of the D-meson, for which the chiral partner is associated to the double-pole structure of the D∗0(2300).
The Masquelet technique for the treatment of large bone defects is a two-stage procedure based on an induced membrane. We eliminate the first surgical step by using a decellularized dermal skin graft (Epiflex®) populated with bone marrow mononuclear cells (BMC), as a replacement for the induced membrane. The aim of this study was to demonstrate the feasibility of this technology and provide evidence of equivalent bone healing in comparison to the induced membrane-technique. Therefore, 112 male Sprague–Dawley rats were allocated in six groups and received a 10 mm femoral defect. Defects were treated with either the induced membrane or decellularized dermis, with or without the addition of BMC. Defects were then filled with a scaffold (β-TCP), with or without BMC. After a healing time of eight weeks, femurs were taken for histological, radiological and biomechanical analysis. Defects treated with Epiflex® showed increased mineralization and bone formation predominantly in the transplanted dermis surrounding the defect. No significant decrease of biomechanical properties was found. Vascularization of the defect could be enhanced by addition of BMC. Considering the dramatic reduction of a patient’s burden by the reduced surgical stress and shortened time of treatment, this technique could have a great impact on clinical practice.
Reactive oxygen species (ROS) have been shown or at least suggested to play an essential role for cellular signaling as second messengers. NADPH oxidases represent a source of controlled ROS formation. Accordingly, understanding the role of individual NADPH oxidases bears potential to interfere with intracellular signaling cascades without disturbing the signaling itself. Many tools have been developed to study or inhibit the functions and roles of the NADPH oxidases. This short review summarizes diseases, potentially associated with NADPH oxidases, genetically modified animals, and inhibitors.
he Pauli Exclusion Principle (PEP) is one of the most basic concepts in physics, but also the most difficult to implement in many-fermion systems, which are common in nuclear physics. To investigate the consequences of ignoring the PEP, we discuss several algebraic models in nuclear structure physics, in particular cluster models. Sometimes they tend to ignore the Pauli Exclusion Principle for practical reasons, leading to flawed interpretations. Though at first sight there seems to be an agreement to experiment, often it is due to the limited number of states known experimentally. We discuss several models which include or not the PEP, illustrating through their differences the importance of the PEP. This contribution is also a review of recently published results.
First, we propose a scale-invariant modified gravity interacting with a neutral scalar inflaton and a Higgs-like SU(2)×U(1) iso-doublet scalar field based on the formalism of non-Riemannian (metric-independent) spacetime volume-elements. This model describes, in the physical Einstein frame, a quintessential inflationary scenario driven by the “inflaton” together with the gravity-“inflaton” assisted dynamical spontaneous SU(2)×U(1) symmetry breaking in the post-inflationary universe, whereas the SU(2)×U(1) symmetry remains intact in the inflationary epoch. Next, we find the explicit representation of the latter quintessential inflationary model with a dynamical Higgs effect as an Eddington-type purely affine gravity.
Suspected Blood Indicator (SBI) ist ein Modus in der RAPID® Reader 6 Software des Kapselendoskopie (KE) Systems, PillCam® SB2 (Given Imaging Ltd., seit 2015 Medtronic GmbH), welcher den Behandler bei der Auffindung potenzieller Dünndarmblutungen unterstützt. Ziel dieser Arbeit ist es, die Sensitivität sowie die Spezifität des SBI-Modus der zweiten Kapselgeneration (PillCam® SB2) zu evaluieren.
Es handelt sich um eine retrospektive Studie, bei der KE-Aufnahmen von insgesamt 199 Patienten, die sich in der Zeit von Juni 2008 bis März 2013 in der Universitätsklinik Frankfurt einer KE-Untersuchung unterzogen hatten, beurteilt wurden. Die Aufnahmen wurden von erfahrenen Behandlern konventionell durchgesehen und auf blutende sowie potenziell blutende Läsionen untersucht. Gleichzeitig wurden die SBI-Markierungen in diesen Aufnahmen von einem unabhängigen Mitarbeiter gezählt und die Ergebnisse den Befunden und Diagnosen der erfahrenen Behandler gegenüberge-stellt.
Das Patientenkollektiv bestand aus 64 weiblichen und 135 männlichen Patienten (mitt-leres Alter 59 Jahre, Spannweite 12–91 Jahre). Die häufigsten Indikationen zur KE-Untersuchung waren in 97/199 Fällen eine mittlere gastrointestinale Blutung und in 50/199 Fällen eine Eisenmangelanämie. In 157/199 Fällen hatten die erfahrenen Be-handler keine Blutung feststellen können. In 137/199 Aufnahmen setzte SBI jedoch mindestens eine Markierung (durchschnittlich 18,4 Markierungen pro Aufnahme) und in 20/199 Aufnahmen gab es keine Markierung. In 13/199 Untersuchungen stellten die Behandler wenig Blut fest, SBI fand hier ebenfalls Blut und setzte durchschnittlich 36,1 Markierungen. In 29 Aufnahmen wurde von dem Behandler viel Blut festgestellt, mit durchschnittlich 46,7 Markierungen pro Aufnahme. SBI setzte Markierungen in insge-samt 179 Aufnahmen, nur in 42 davon hatten auch die erfahrenen Behandler Blutun-gen festgestellt. Alle aktiven Blutungen wurden von SBI erkannt mit einer Sensitivität von 100 % und einer Spezifität von 13 %. Bei der ROC-Analyse wurde der optimale Grenzwert für die Bestimmung einer aktiven Blutung bei 51 SBI-Markierungen (viel Blut) und bei 31 SBI-Markierungen für kleinere Läsionen (wenig Blut) festgesetzt.
Zusammenfassend kann man sagen, dass der SBI-Modus eine hervorragende Hilfe zum Ausschluss einer aktiven Blutung ist. Die hohe Sensitivität Blutungen zu erkennen, kann im Klinikalltag von weniger geübten Mitarbeitern dazu genutzt werden, Patienten oh-ne aktive Blutung schneller zu erkennen und dadurch früher entlassen zu können. Für das Auffinden aktiver Blutungsquellen oder anderer Läsionen sowie für eine genaue Diagnosestellung ist jedoch eine Inspektion der Aufnahme durch einen erfahrenen Behandler weiterhin unabdingbar.