• Treffer 1 von 1
Zurück zur Trefferliste

Abordagens de ensino e aprendizagem de línguas : comunicativa e intercultural

  • This article discusses the communicative and the intercultural approaches to language teaching and learning. Firstly, it describes the core theoretical principles, goals, and the roles of teachers and learners in both approaches, as well as the way they are treated in different German textbooks. Secondly, it discusses a set of core principles and concepts (‘activity’, ‘interaction’, ‘motivation’ and ‘communicative posture’), as well as the didactic-pedagogical implications of implementing a communicative approach to language teaching and learning. Finally, it includes a reflection about the necessity for the language teacher to develop an intercultural background, as well as the eclectic use of different linguistic theories and language teaching approaches to make the acquisition of communicative and intercultural competence viable.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Maria Nilse Schneider
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-250900
URL:http://seer.ufrgs.br/contingentia/article/view/13321
ISSN:1980-7589
Titel des übergeordneten Werkes (Deutsch):Contingentia : Zeitschrift der Deutschen Abteilung in Zusammenarbeit mit der Post-Graduierung im Bereich Literatur- und Sprachwissenschaft der Bundesuniversität Porto Alegre (UFRGS)
Verlag:Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Instituto de Letras
Verlagsort:Porto Alegre
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Portugiesisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2010
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:11.07.2012
GND-Schlagwort:Sprachunterricht; Interkulturelle Erziehung; Kommunikative Kompetenz
Jahrgang:5
Ausgabe / Heft:1
Seitenzahl:8
Erste Seite:68
Letzte Seite:75
HeBIS-PPN:357432630
DDC-Klassifikation:4 Sprache / 40 Sprache / 400 Sprache
Sammlungen:Germanistik / GiNDok
Linguistik
BDSL-Klassifikation:02.00.00 Deutsche Sprachwissenschaft (in Auswahl) / BDSL-Klassifikation: 02.00.00 Deutsche Sprachwissenschaft > 02.02.00 Studien
Linguistik-Klassifikation:Linguistik-Klassifikation: Angewandte Linguistik / Applied linguistics
Zeitschriften / Jahresberichte:Contingentia / Contingentia : Vol. 5, 2010 / Contingentia : Vol. 5, No. 1, 2010
Übergeordnete Einheit:urn:nbn:de:hebis:30:3-257943
Lizenz (Deutsch):License LogoDeutsches Urheberrecht