• Treffer 6 von 1212
Zurück zur Trefferliste

Managing your customer's tariff choice: what to do when your customers pay too much

  • Telecommunications companies traditionally offer several tariffs from which their customers can choose the tariff that best suits their preferences. Yet, customers sometimes make choices that are not optimal for them because they do not minimize their bill for a certain usage amount. We show in this paper that companies should be very concerned about choices in which customers pick tariffs that are too small for them because they lead to a significant increase in customers churn. In contrast, this is not the case if customers choose tariffs that are too big for them. The reason is that in particular flat-rates provide customers with the additional benefit that they guarantee a constant bill amount that consumption can be enjoyed more freely because all costs are already accounted for.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Anja Lambrecht, Bernd SkieraORCiDGND
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-417153
DOI:https://doi.org/DOI: 10.2478/gfkmir-2014-0081
ISSN:1865-5866
Titel des übergeordneten Werkes (Deutsch):GfK Marketing Intelligence Review
Verlag:GfK Nürnberg, Gesellschaft für Konsum-, Markt- und Absatzforschung
Verlagsort:Nürnberg
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):21.10.2016
Jahr der Erstveröffentlichung:2014
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:21.10.2016
Freies Schlagwort / Tag:consumer behavior; pricing; tariffs; telecommunication
Jahrgang:1
Seitenzahl:8
Erste Seite:16
Letzte Seite:23
Bemerkung:
© 2014. This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License. (CC BY-NC-ND 3.0)
HeBIS-PPN:400351900
Institute:Wirtschaftswissenschaften / Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Nicht kommerziell-Keine Bearbeitung 3.0