Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 56 von 472
Zurück zur Trefferliste

Three cases of hybridity in learning spaces: towards a design for a zone of possibility

  • The paper contributes to design discourse by drawing on Educational Design Research (EDR) that has been conducted into what we call a Zone of Possibility (ZoP) over the past seven years. We define a ZoP as a place where individuals can overcome the constraints of expectations and power structures to effect desired change. Specifically, this paper presents details of how our initial research question (RQ1) has evolved to the one presented in the conclusions (RQ2); both RQs are summarised below in the section “Research Questions.” To describe this evolution, the paper is presented as 3 cases (Confer, ZoP Stokes Croft and Google Lens in HE) that have provided insights to explore the concept of the ZoP and its implications for EDR. Specifically, one of the main conclusions is the importance of bridging positioning practices as “successful communication” and an understanding of social context in hybrid contexts (ie, the ZoP).

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Metadaten
Verfasserangaben:John Cook, Yishay Mor, Patricia Santos
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-565386
DOI:https://doi.org/10.1111/bjet.12945
ISSN:1467-8535
ISSN:0007-1013
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):British journal of educational technology
Verlag:Wiley-Blackwell
Verlagsort:Oxford
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):04.05.2020
Datum der Erstveröffentlichung:04.05.2020
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:11.11.2020
Jahrgang:51
Ausgabe / Heft:4
Seitenzahl:13
Erste Seite:1155
Letzte Seite:1167
HeBIS-PPN:476670489
Institute:Erziehungswissenschaften / Erziehungswissenschaften
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Englisch):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Nicht kommerziell 4.0