Vergleich der Webspinnen (Araneae) und Weberknechte (Opiliones) in 6 Buchen- und Fichtenbeständen Bayerns

Comparison of spiders (Araneae) and harvestmen (Opiliones) of 6 spruce and beech stands in Bavaria

• Species richness of spiders of the floor surface and the lower trunk area is higher in beech stands than in spruce forests. The abundances of epigeic spiders are also higher in beech stands whereas trunk spiders are more active on spruce. Harvestmen generally seem to prefer spruce forests, but more species were found on beech trunks than on spruce. Beech stands are partly preferred by other species than spruce forests.

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Verfasserangaben:Kerstin Engel
Titel des übergeordneten Werkes (Mehrsprachig):Arachnologische Mitteilungen