Format und Durchführung schriftlicher Prüfungen
Format and implementation of written assessments
- Alle Leistungsnachweise des klinischen Studienabschnittes nach neuer Ärztlicher Approbationsordnung müssen benotet werden; hierzu sind in der Regel schriftliche Prüfungen notwendig. Bisher erprobte Methoden beinhalten die Prüfung passiven Wissens (Einfachauswahlfragen, multiple choice-Fragen, progress test-Fragen) und aktiven Wissens (short essay questions, long essay questions). Vor- und Nachteile dieser Verfahren werden diskutiert, sowie die zur Erstellung, Durchführung und Auswertung schriftlicher Prüfungen notwendigen Ressourcen.
- According to the new German licensing regulations all clinical certificates have to be graded; mostly this requires written tests. Methods tested to date include tests for passive knowledge (single choice questions, multiple choice questions, progress test) and active knowledge (short essay questions, long essay questions). We discuss advantages and disadvantages of these methods, as well as the resources required for test preparation, testing and grading of student answers.
Author: | Johannes SchulzeORCiD, Stefan Drolshagen |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:hebis:30-33407 |
URL: | http://www.egms.de/en/journals/zma/2006-23/zma000263.shtml |
ISSN: | 1860-3572 |
Parent Title (German): | GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung |
Publisher: | German Medical Science |
Place of publication: | Köln |
Document Type: | Article |
Language: | German |
Date of Publication (online): | 2006/11/20 |
Year of first Publication: | 2006 |
Publishing Institution: | Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg |
Release Date: | 2006/11/20 |
Tag: | Einfachauswahlverfahren; MC-Fragen; Objektivität; Prüfungen; Reliabilität; Ressourcen; Validität; long essey questions; short essay questions Validity; assessment; long essay questions; multiple choice questions; objecitvity; reliability; short essay questions; single choice questions |
Volume: | 23 |
Issue: | (3):Doc44 |
Note: | © 2006 Schulze et al; licensee GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung. This is an Open Access article: verbatim copying and redistribution of this article are permitted in all media for any purpose, provided this notice is preserved along with the article's original URL. |
Source: | In: GMS Z Med Ausbild 2006;23(3):Doc44 ; http://www.egms.de/en/journals/zma/2006-23/zma000263.shtml |
HeBIS-PPN: | 190084006 |
Institutes: | Medizin / Medizin |
Dewey Decimal Classification: | 6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 61 Medizin und Gesundheit / 610 Medizin und Gesundheit |
Licence (German): | ![]() |