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Global‐scale gradient‐based groundwater models are a new endeavor for hydrologists who wish to improve global hydrological models (GHMs). In particular, the integration of such groundwater models into GHMs improves the simulation of water flows between surface water and groundwater and of capillary rise and thus evapotranspiration. Currently, these models are not able to simulate water table depth adequately over the entire globe. Unsatisfactory model performance compared to well observations suggests that a higher spatial resolution is required to better represent the high spatial variability of land surface and groundwater elevations. In this study, we use New Zealand as a testbed and analyze the impacts of spatial resolution on the results of global groundwater models. Steady‐state hydraulic heads simulated by two versions of the global groundwater model G3M, at spatial resolutions of 5 arc‐minutes (9 km) and 30 arc‐seconds (900 m), are compared with observations from the Canterbury region. The output of three other groundwater models with different spatial resolutions is analyzed as well. Considering the spatial distribution of residuals, general patterns of unsatisfactory model performance remain at the higher resolutions, suggesting that an increase in model resolution alone does not fix problems such as the systematic overestimation of hydraulic head. We conclude that (1) a new understanding of how low‐resolution global groundwater models can be evaluated is required, and (2) merely increasing the spatial resolution of global‐scale groundwater models will not improve the simulation of the global freshwater system.
Aim: Pharmacoresistance is a major burden in epilepsy treatment. We aimed to identify genetic biomarkers in response to specific antiepileptic drugs (AEDs) in genetic generalized epilepsies (GGE). Materials & methods: We conducted a genome-wide association study (GWAS) of 3.3 million autosomal SNPs in 893 European subjects with GGE – responsive or nonresponsive to lamotrigine, levetiracetam and valproic acid. Results: Our GWAS of AED response revealed suggestive evidence for association at 29 genomic loci (p <10-5) but no significant association reflecting its limited power. The suggestive associations highlight candidate genes that are implicated in epileptogenesis and neurodevelopment. Conclusion: This first GWAS of AED response in GGE provides a comprehensive reference of SNP associations for hypothesis-driven candidate gene analyses in upcoming pharmacogenetic studies.
The ruling of the German Federal Constitutional Court and its call for conducting and communicating proportionality assessments regarding monetary policy have been the subject of some controversy. However, it can also be understood as a way to strengthen the de-facto independence of the European Central Bank. The authors shows how a regular proportionality check could be integrated in the ECB’s strategy that is currently undergoing a systematic review. In particular, they propose to include quantitative benchmarks for policy rates and the central bank balance sheet. Deviations from such benchmarks can have benefits in terms of the intended path for inflation while involving costs in terms of risks and side effects that need to be balanced. Practical applications to the euro area are provided
In this paper we adapt the Hamiltonian Monte Carlo (HMC) estimator to DSGE models, a method presently used in various fields due to its superior sampling and diagnostic properties. We implement it into a state-of-theart, freely available high-performance software package, STAN. We estimate a small scale textbook New-Keynesian model and the Smets-Wouters model using US data. Our results and sampling diagnostics confirm the parameter estimates available in existing literature. In addition, we find bimodality in the Smets-Wouters model even if we estimate the model using the original tight priors. Finally, we combine the HMC framework with the Sequential Monte Carlo (SMC) algorithm to create a powerful tool which permits the estimation of DSGE models with ill-behaved posterior densities.
The Chinese fauna of the pselaphine genus Sathytes Westwood (Batrisitae: Batrisini) currently includes 20 species. In this paper, 15 new species from various provinces of the country are described: S. alpicola sp. nov. (Xizang), S. australis sp. nov. (Guangdong, Guangxi), S. chayuensis sp. nov. (Xizang), S. chengzhifeii sp. nov. (Yunnan), S. huapingensis sp. nov. (Guangxi), S. linzhiensis sp. nov. (Xizang), S. maoershanus sp. nov. (Guangxi), S. nujiangensis sp. nov. (Yunnan), S. panzhaohuii sp. nov. (Xizang), S. shennong sp. nov. (Hubei), S. tianquanus sp. nov. (Sichuan), S. transversus sp. nov. (Xizang), S. valentulus sp. nov. (Guangxi), S. xingdoumontis sp. nov. (Hubei) and S. xizangensis sp. nov. (Xizang). New collection records are provided for S. longitrabis Yin & Li, 2012, S. tangliangi Yin & Li, 2012 and S. yunnanicus Yin & Li, 2012. Maps showing the distribution of the genus in China, and an updated checklist of the world species are provided.
This paper reconstructs the argument of Axel Honneth's recent book Das Recht der Freiheit as a theory of the institutionalization of freedom in modern society. In particular, it looks at Honneth's argument for the realization of freedom in law and morality that is proposed as a contemporary re-interpretation of Hegel's Philosophy of Right. Then I discuss Honneth's argument for the reality of freedom in the ethical spheres of civil society, in particular in the family, the market and in democracy. Finally, the paper proposes some critical remarks to Honneth's theory.
This paper determines the cost of employee stock options (ESOs) to shareholders. I present a pricing method that seeks to replicate the empirics of exercise and cancellation as good as possible. In a first step, an intensity-based pricing model of El Karoui and Martellini is adapted to the needs of ESOs. In a second step, I calibrate the model with a regression analysis of exercise rates from the empirical work of Heath, Huddart and Lang. The pricing model thus takes account for all effects captured in the regression. Separate regressions enable me to compare options for top executives with those for subordinates. I find no price differences. The model is also applied to test the precision of the fair value accounting method for ESOs, SFAS 123. Using my model as a reference, the SFAS method results in surprisingly accurate prices.
JEL classification: G13; J33; M41; M52
This paper analyzes two contemporary, „third-generation“ perspectives within critical theory - Nancy Fraser’s and Axel Honneth’s - with the aim of examining the degree to which the two authors succeed in grounding the normative criteria of social critique in the perspectives of ’ordinary’ social actors, as opposed to speculative social theory. To that end, the author focuses on the influential debate between Fraser and Honneth Redistribution or Recognition? which concerns the appropriate normative foundations of a „post-metaphysical“ critical theory, and attempts to reconstruct the fundamental 29 disagreements between Fraser and Honneth over the meaning and tasks of critical theory. The author concludes that both critical theorists ultimately secure the normative foundations of critique through substantive theorizations of the social, which frame the two authors’ „reconstructions“ of the normativity of everyday social action, but argues that post-metaphysical critical theory does not have to abandon comprehensive social theory in order to be epistmologically „non-authoritarian“.
Schätzungen zufolge sind weltweit etwa 71 Millionen Menschen chronisch mit dem Hepatitis-C-Virus (HCV) infiziert. Im Jahre 2016 sind rund 400.000 Menschen an einer HCV-bedingten Lebererkrankung gestorben, insbesondere aufgrund der Entwicklung von Leberzirrhose und Lebertumoren. Trotz der großen Unterschiede in den Prävalenzschätzungen und der Qualität der epidemiologischen Daten zeigt die jüngste weltweite Bewertung, dass die virämische Ausbreitung der HCV-Infektion (Prävalenz der HCV-RNA) in den meisten Industrieländern, einschließlich der USA, weniger als 1,0% beträgt (www .cdc.gov / Hepatitis / HCV). In einigen osteuropäischen Ländern wie Lettland (2,2%) oder Russland (3,3%) und bestimmten Ländern in Afrika, Ägypten (6,3%) und Gabun (7,0%) oder im Nahen Osten Syriens (3,0%) ist die Prävalenz bemerkenswert höher. In den USA und den am weitesten entwickelten Ländern gilt die gemeinsame Nutzung von Werkzeugezur Herstellung von Arzneimitteln und zur Injektion von Medikamenten (Nadeln) als die häufigste derzeitige Übertragungsart. Die vorherrschende Übertragungsart in Ländern, in denen die Ausbreitung von HCV-Infektionen im Vergleich zu den Industrieländern höher ist, beruht jedoch auf schlechten Methoden zur Infektionskontrolle und unsicherer Handhabung von Injektionsnadeln.
Wenn die chronische Infektion unbehandelt bleibt, kann sich im fortschreitenden Verlauf eine Zirrhose oder ein hepatozelluläres Karzinom bilden (Alter H. J. und Seef L. B. 2000). Die Doppeltherapie, bei der es sich um eine Kombination aus pegyliertem Interferon-α (PEG IFNα) und Ribavirin (riba) handelt, war in einigen Ländern der Dritten Welt bis vor kurzem der goldene Standard für die Behandlung von Patienten mit chronischer Hepatitis C und hat eine anhaltende virologische Reaktion erzielt. Mit nur 50% der mit HCV-Genotyp 1 infizierten Patienten (der häufigere) im Vergleich zu 80% mit Genotyp 2 oder 3, obwohl sie kostspielig und langwierig sind (z. B. 24-48 Wochen) und zahlreiche harte Nebenwirkungen aufweisen, die schwer zu bekämpfen sind tolerieren (Erklärung der National Institutes of Health Consensus Development Conference: Management von Hepatitis C: 2002 - 10.-12. Juni 2002 2002). Die Identifizierung des JFH1 (japanische fulminante Hepatitis Typ 1) -Isolats wurde in einigen in vitro-Studien zu HCV als wichtiger Durchbruch bei der HCV-Behandlung angesehen. Die Verwendung dieses Isolats führte nachfolgend zu einem besseren Verständnis des HCV-Lebenszyklus und der 3D-Strukturen der viralen Proteine. Basierend auf dieser Erkenntnis konnten die ersten direkt wirkenden antiviralen Mittel (DAAs) entwickelt werden, die spezifisch virale Proteine beeinflussen. Die beiden Proteasehemmer (PI) Telaprevir und Boceprevir hemmen die virale NS3-4A-Protease und wurden 2011 als Kombinationstherapie mit PEG IFNα und Ribavirin zugelassen, was die anhaltende virologische Reaktion auf 67-75% erhöhte (Pawlotsky et al. 2015).
Die Optimierung der gegenwärtigen Arzneimittelregime, die Einschränkung des Problems der Mutationsresistenz, die Gestaltung einer individualisierten Therapie, der Zugang zu diesen therapeutischen antiviralen Arzneimitteln und ihr hoher Preis bleiben weiterhin eine Herausforderung (Pawlotsky 2016; Pawlotsky et al. 2015; Sarrazin 2016). Die Entwicklung eines Impfstoffs wird jedoch als größte Herausforderung für die weltweite Kontrolle von HCV angesehen (Bukh 2016). Aus diesem Grund ist es wichtig, weiterhin mehr über den HCV-Lebenszyklus und die Faktoren zu erfahren, die sich auf die Replikation und den gesamten Lebenszyklus auswirken können, um effiziente, qualitativ hochwertige und vor allem leicht zugängliche Behandlungen für alle Menschen weltweit zu entwickeln.
Der Lipidstoffwechsel und insbesondere das Cholesteringleichgewicht werden durch die HCV-Infektion beeinflusst. Die Korrelation zwischen Lipidstoffwechsel und HCV wurde klinisch seit langem beobachtet. In den Leberbiopsien von mit HCV infizierten Patienten wurde ein Anstieg der in den Lipidtröpfchen im Cytosol akkumulierten neutralen Lipide festgestellt (Dienes et al. 1982). Das Hepatitis-C-Virus wurde auch von Hypobetalipoproteinämie, Hypocholesterinämie und Lebersteatose begleitet (Schaefer und Chung 2013). Die Leber ist der primäre Ort für die Synthese, Speicherung und Oxidation von Lipiden und anderen Makromolekülen. Daher ist der Fettstoffwechsel in der Leber für die Aufrechterhaltung der systemischen Nährstoffhomöostase von wesentlicher Bedeutung. Eine Dysregulation des Leberlipidstoffwechsels ist ein Kennzeichen mehrerer Krankheiten wie Diabetes, alkoholische und nichtalkoholische Fettlebererkrankungen sowie parasitäre und virale Infektionen, einschließlich einer HCV-Infektion. (Erklärung der National Institutes of Health Consensus Development Conference: Management von Hepatitis C: 2002 - 10.-12. Juni 2002 2002; Fon Tacer und Rozman 2011; Chen et al. 2013; Reddy und Rao 2006; Visser et al. 2013; Wu und Parhofer 2014)
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