• search hit 12 of 205
Back to Result List

Phraseologismen in der Werbung

  • Eine grundsätzliche Intention der Werbung besteht darin, die Aufmerksamkeit des Rezipienten zu wecken. Nicht nur diese Absicht wird oft durch Phraseologismen realisiert. In diesem Beitrag werden verschiedene Klassifikationen von Phraseologismen und das Vorkommen von bestimmten Typen am Beispiel von Werbeslogans untersucht.
  • A main purpose of advertising is to attract the recipient's attention. This intention is often realized by using phraseologisms. The following article examines different classifications of phraseologisms and their occurrence and shows examples of advertising slogans.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Lucie Rypáčková
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-610815
ISBN:978-80-261-0951-8
Parent Title (German):Experimentierräume in der deutschen Sprachwissenschaft / Hana Menclová, Michaela Voltrová (Hrsg.)
Publisher:Westböhmische Universität Pilsen
Place of publication:Pilsen
Document Type:Part of a Book
Language:German
Date of Publication (online):2021/05/31
Year of first Publication:2019
Publishing Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Contributing Corporation:Germanistenverband der Tschechischen Republik
Release Date:2021/06/02
Tag:Sprachliches Experiment
Advertisement; Idiom; Phraseologism; Phraseology
GND Keyword:Phraseologismus; Werbung; Werbesprache; Slogan; Experiment; Sprache
Page Number:12
First Page:143
Last Page:152
HeBIS-PPN:481476423
Dewey Decimal Classification:4 Sprache / 40 Sprache / 400 Sprache
4 Sprache / 41 Linguistik / 410 Linguistik
4 Sprache / 43 Deutsch, germanische Sprachen allgemein / 430 Germanische Sprachen; Deutsch
8 Literatur / 83 Deutsche und verwandte Literaturen / 830 Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur
Sammlungen:Germanistik / GiNDok
BDSL-Klassifikation:02.00.00 Deutsche Sprachwissenschaft (in Auswahl) / BDSL-Klassifikation: 02.00.00 Deutsche Sprachwissenschaft > 02.07.00 Textwissenschaft
Licence (German):License LogoDeutsches Urheberrecht