• Treffer 1 von 2
Zurück zur Trefferliste

The general academic self-efficacy scale: psychometric properties, longitudinal invariance, and criterion validity

  • Academic self-efficacy (ASE) refers to a student’s global belief in his/her ability to master the various academic challenges at university and is an essential antecedent of wellbeing and performance. The five-item General Academic Self-Efficacy Scale (GASE) showed promise as a short and concise measure for overall ASE. However, of its validity and reliability outside of Scandinavia is limited. Therefore, this paper aimed to investigate the psychometric properties, longitudinal invariance, and criterion validity of the GASE within a sample of university students (Time 1: n = 1056 & Time 2: n = 592) in the USA and Western Europe. The results showed that a unidimensional factorial model of overall ASE fitted the data well was reliable and invariant across time. Further, criterion validity was established by finding a positive relationship with task performance at different time stamps. Therefore, the GASE can be used as a valid and reliable measure for general ASE.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Metadaten
Verfasserangaben:Llewellyn Ellardus van ZylORCiDGND, Jeff KlibertORCiD, Rebecca ShanklandORCiD, Eric See-ToORCiDGND, Sebastiaan RothmannORCiDGND
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-628881
DOI:https://doi.org/10.1177/07342829221097174
ISSN:1557-5144
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Journal of psychoeducational assessment
Verlag:Sage
Verlagsort:Thousand Oaks, Calif.
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):25.05.2022
Datum der Erstveröffentlichung:25.05.2022
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:05.12.2022
Freies Schlagwort / Tag:academic self-efficacy; longitudinal confirmatory factor analysis; longitudinal invariance; task performance; university students
Jahrgang:40
Ausgabe / Heft:6
Seitenzahl:13
Erste Seite:777
Letzte Seite:789
HeBIS-PPN:507172434
Institute:Psychologie und Sportwissenschaften / Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY-NC - Namensnennung - Nicht kommerziell 4.0 International