• Treffer 1 von 2
Zurück zur Trefferliste

Exploring behavioural patterns during complex problem-solving

  • In this explorative study, we investigate how sequences of behaviour are related to success or failure in complex problem‐solving (CPS). To this end, we analysed log data from two different tasks of the problem‐solving assessment of the Programme for International Student Assessment 2012 study (n = 30,098 students). We first coded every interaction of students as (initial or repeated) exploration, (initial or repeated) goal‐directed behaviour, or resetting the task. We then split the data according to task successes and failures. We used full‐path sequence analysis to identify groups of students with similar behavioural patterns in the respective tasks. Double‐checking and minimalistic behaviour was associated with success in CPS, while guessing and exploring task‐irrelevant content was associated with failure. Our findings held for both tasks investigated, from two different CPS measurement frameworks. We thus gained detailed insight into the behavioural processes that are related to success and failure in CPS.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Metadaten
Verfasserangaben:Beate Eichmann, Samuel GreiffORCiDGND, Johannes NaumannORCiDGND, Liene Brandhuber, Frank GoldhammerORCiDGND
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-559913
DOI:https://doi.org/10.1111/jcal.12451
ISSN:1365-2729
ISSN:0266-4909
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Journal of computer assisted learning
Verlag:Wiley-Blackwell
Verlagsort:Oxford [u.a]
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):03.06.2020
Datum der Erstveröffentlichung:03.06.2020
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:25.09.2020
Freies Schlagwort / Tag:PISA; complex problem-solving; exploration; log data; sequence analysis
Jahrgang:16
Seitenzahl:24
Erste Seite:1
Letzte Seite:24
Bemerkung:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
HeBIS-PPN:470992921
Institute:Erziehungswissenschaften / Erziehungswissenschaften
Psychologie und Sportwissenschaften / Psychologie
Angeschlossene und kooperierende Institutionen / Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (DIPF)
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Nicht kommerziell - Keine Bearbeitung 4.0