Representing consumption and saving without a representative consumer

  • The Great Recession confirmed a bedrock principle of modern consumption theory: It is impossible to explain aggregate spending behavior without knowledge of the underlying microeconomic distribution of circumstances and choices across households. National accounting frameworks therefore need to be augmented by “bottom up” measures that both (a) capture the microeconomic heterogeneity (in expenditures, income, assets, debt, and beliefs) in the population and (b) sum up to statistics that have a recognizable relationship to the aggregate totals that are already reasonably well measured.

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Verfasserangaben:Christopher D. Carroll
URN:urn:nbn:de:hebis:30:3-346874
URL:https://www.ifk-cfs.de/2478.html
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Center for Financial Studies (Frankfurt am Main): CFS working paper series ; No. 464
Schriftenreihe (Bandnummer):CFS working paper series (464)
Verlag:Center for Financial Studies
Verlagsort:Frankfurt am Main
Dokumentart:Arbeitspapier
Sprache:Englisch
Jahr der Fertigstellung:2014
Jahr der Erstveröffentlichung:2014
Veröffentlichende Institution:Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg
Datum der Freischaltung:04.08.2014
Freies Schlagwort / Tag:Distribution; Inequality; National Accounting
Seitenzahl:25
HeBIS-PPN:350964181
Institute:Wirtschaftswissenschaften / Wirtschaftswissenschaften
Wissenschaftliche Zentren und koordinierte Programme / Center for Financial Studies (CFS)
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Sammlungen:Universitätspublikationen
Lizenz (Deutsch):License LogoDeutsches Urheberrecht